duminică, 30 decembrie 2007

Maine anul se-nnoieste...

Si uite-asa a mai trecut unul. Un an. 2007. Wow... Mi-am facut ordine printre amintiri zilele trecute... Am dat peste un desenash de prin clasa a cincea... Cica "Eu in Anul 2000". Nave cosmice, spatiu, galaxii si roboti... Drace! Atunci mai erau doar vreo 26-27 de ani pana in anul 2000. Si mi se parea o vesnicie. Suficient de mult pentru ca lumea in care traiam sa fie schimbata. Si nu oricum. Ci din temelii. 2000 era o granita fabuloasa. Frontiera catre un "maine" enigmatic si robotizat. Un maine Science-Fiction. Un maine decupat din Star-Trek.
Azi nu prea seamana cu "mainele" meu din 1973... si totusi... Pe atunci visam la rachete, azi avem calculatoare. Visam la explorarea spatiului, azi avem Second Life. Visam la lupte cu extraterestri si la salvarea in-extremis a vietii pe planeta. Azi le avem. In jocuri pe calculator. Visam la o omenire infratita si unica. Azi avem fragmentare, super-fragmentare, independenta, separatism, terorism, deznationalizare, dezumanizare, poluare, catastrofe climatice, incalzire globala. Avem chiar, perspectiva sa... nu mai avem nimic!
Incolo... cu spatiul am cam pus-o... N-a iesit cum am dorit. Rachetele de azi sunt navete, proiectate cam pe vremea cand visam eu la anul 2000. In functiune de vreo 20 de ani. Ba chiar si avioanele noastre dateaza tot de pe atunci. Boeing 747 Jumbo Jet e in serviciu de prin 1970. Si va mai fi pana dupa 2015...
Calculatorul e cam singurul lucru "din viitor" care a intrat in casele noastre. Am totusi sentimentul ca nu folosim cum se cuvine acest extraordinar mijloc de relationare, comunicare, publicare a ideilor si opiniilor care e Internetul... E un loc comun afirmatia asta si e cam tampitzica dar asta n-o face mai putin adevarata.
In fine... Ma gandeam ca mi-ar place mult sa zbor printre stele ca in Star Trek. Ori ca m-ar atrage o civilizatie "futuristo- medievala" asemenea celei din Star Wars...
Uite la ce-am ajuns de la un simplu "La multi ani!"...
Maine anul se-nnoieste...
Hai sa fim sanatosi!

Niciun comentariu: